ניצול בארי משחזר: "יש דברים שאינני יכול להסביר"

    אסתי פלד 2 Comment on ניצול בארי משחזר: "יש דברים שאינני יכול להסביר"

    בראיון בתוכנית הפוך על הפוך שוחח הרב משה בן לולו עם איתי מקיבוץ בארי ששרד עם משפחתו בנס מדהים: "השנה זו הייתה הפעם הראשונה שבניתי סוכה. התעקשתי לבנות אותה לבד, לא לקנות מוכנה כדי שהילדים הקטנים שלי יכירו את המסורת. עצי הדקל שבהם השתמשתי לסכך, הצילו אותי מהמחבלים"

    סוכה בקיבוץ בארי צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    17:31
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on לאחר 'סערת מטולה'; גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איתי מקיבוץ בארי שהושמד כולו באכזריות, ורבים מחבריו נרצחו באכזריות נוראה ורבים מבניו נחטפו, בראיון בתוכנית 'הפוך על הפוך' בהגשת הרב משה בן לולו: "זה קיבוץ סגור, חם וקהילתי, אני בן עיר שהתחתנתי עם בת הקיבוץ ואמרתי שהמקום כמו כפר נופש – עד שמחת תורה. המקום ידוע לשמצה, אבל שום דבר לא הכין אותנו לזה"

    "אנחנו רגילים למטחים של עשרות רקטות, אבל הפעם היו מאות והבנו שזה משהו אחר. קיבלתי מהמשפחה שלי סרטונים ותיעודים של חטיפת משפחה ומחבלים שיורדים מהשמיים ברחפנים. הבנתי שזה ממש פה, לידינו" הוסיף איתי ותיאר בקור רוח מצמרר את סיפור ההצלה הבלתי נתפס שלו.

    "בהנהלת היישוב אמרו להינעל בממ"ד. אני מסתכל על הדלת ורואה שבכלל אי אפשר לנעול. החזקתי את הידית. הם ניסו לפתוח אותה, אני לא יודע מאיפה נהיו לי כוחות שהם לא הצליחו להוריד את הידית – הם ניסו לפרוץ אותה עם לום עד שהתייאשו, שרפו את הבית והלכו. אינני איש דתי, אבל יש דברים אני לא יכול להסביר. היו יכולים לירות דרך הדלת, לא ידענו שהיא איננה חסינה, גם לא חשבנו".

    "לא היה לנו אוויר ובאיזשהו שלב נשברנו כי התחלנו להיחנק מהעשן השחור. ראיתי שהם שובים משפחות ואמרתי נסגיר את עצמינו, אבל פתאום לא היו בי כוחות בידיים לפתוח את הדלת. פתחתי את החלונות ויצאנו החוצה וקפצנו לשיחים. סגרתי את החלון ורגע לאחר מכן הם הגיעו, בנס הם לא שמו לב. הילדים היו בשקט איתנו בשיח, בלי מים ואוכל עוד 14 שעות עד שחולצנו".

    היינו 3 מטרים לידינו במחסן, הם גילו אותו. הוא היה מלא בכלי עבודה וכלי נגינה יקרים מאוד. כנראה, הם היו עסוקים בביזה ולא שמו לב. פתאום ראיתי שהמחבל מסתכל על השיח שאני נמצא בו, אמרתי לאשתי זהו הם גילו אותנו וקברתי את הראש באדמה כמו ילדים ואמרתי שמע ישראל כל הזמן".

    "אחרי שעות ארוכות גם החצר החלה להתלקח, ואז החלטתי לברוח מחוץ לקיבוץ. רצנו לכיוון חורשה שבחוץ, המחבלים קלטו אותנו וירו עלינו מהגגות, כנראה שבשלב הזה כבר הם היו בחילופי אש עם הצבא ולכן הם לא התאמצו כבר לחסל אותנו. לא היה לנו זמן לחשוב, אנחנו לא ישנים בלילות, אשתי יושבת שבעה על הוריה, כמו זומבים אנו לא יודעים לאיזה לוויה ללכת, כמויות הנרצחים לא נתפסים".

    איתי סיפר על שמירת המסורת בקיבוץ שרוב רובו מנותקים לחלוטין משמירת התורה והמצוות: "השנה זו הייתה הפעם הראשונה שבניתי סוכה. בודדים ביישוב שומרים מסורת, 95% גם לא צמים ביום כיפור. התעקשתי לבנות אותה לבד, לא לקנות מוכנה כדי שהילדים הקטנים שלי יכירו את המסורת. עצי הדקל שבהם השתמשתי לסכך, הצילו אותי מהמחבלים"

    האזינו לראיון המצמרר

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      סיפור מדהים תודה רבה לכם . שמרתי את הסיפור להקריא למשפחה שלי

    2. 1

      מרגש מאוד! וכדאי שתוסיפו גם את הראיון של דור דן מהבוקר